U MORU OHRIDSKIH BISERA (Makedonija II deo)

VIA OHRID

Pre 2 400 godina, nazivali su ga imenom Lihnidos ili Božanska svetlost. Danas on lezi na hridi koja se uzdiže iznad jezera. Lihnidsko jezero ili makedonsko slatkovodno more poznato je ne samo po lepoti, već i po svojim autentičnim biserima, a u to sam se uverila i sama.

Dakle, Ohrid!

O starom gradu svetlosti govore mnoge legende, a u stvari to nisu samo priče već stvarnosti koje traju večno. Neispričane priče.

U svetu postoji nekoliko mesta koja su jednostavno takva. Prespomenici, ostaci civilizacije i hramova čiji su identiteti zaboravljeni, samo intelekt dozvoljava poštovanje i obzir, jer i dalje se može istražiti, shvatiti… Tu i najpametniji i najmudriji i najmoćniji, vekovima imaju jedan cilj – da bar ostave svoj trag. On nije osvojen. Nikada nije ni bio, već je postao sedište najmoćnijih i tako živeo iznova i iznova – jer pobednik ulaskom u ovaj grad nije jurišao, već mu se klanjao.

Poklonila sam se i ja.

Ohridsko jezero se ubraja u red većih evropskih jezera, a istovremeno je i jedno od najdubljih, čak do 289m. Jedinstveni ekosistem, bogat endemskim-retkim biljnim i životinjskim vrstama, ovom jezeru daje specifičnu gustinu i boju. Njegove obale su, takođe, specifične i kada se nađete na njoj imate utisak kao da ste na moru. Najstarije arheološke naseobine datiraju iz neolitskog perioda, oko 6000 godina p.n.e. Zahvaljujući ovakvim osobinama 1980. godine Ohridsko jezero i grad Ohrid  su proglašeni za Svetsko kulturno nasledstvo, pod zaštitom UNESCO-a.

I dok sam hodala antičkim teatrom imala sam utisak kao da me neko posmatra. Možda sam se tako osećala, jer sam imala u vidu da su sve ove građevine iz II veka i da odišu duhom antičkog carstva. Razgledanje starog grada i drugih građevina poput, Dolne Porte iz VI veka, pa i crkve sv. Sofije iz XI, mogu poprilično da izmore i izgladne čoveka. Hm, pa šta onda predlažete??? Neko posebno mesto? Restoran na ušću Drima u jezero, s predivnim pogledom na manastir Sv. Naum i specijalitete od endemične ohridske pastrmke.

Kapi tiveškog vina klizili su uz ritam makedonske muzike…

Par sati posle odmora, koliko mi je vreme dozvoljavalo, spu

BOAT

Kako leži na jugoistočnoj obali Ohridskog jezera, mogu vam reći da mi je ovde bilo najtoplije. Možda i ne toliko toplo fizički koliko toplo oko srca, jer smo se baš sa ovog mesta spuštali malo južnije ka jednom posebnom mestu…stila sam se do izvora reke Crnog Drima, ne bi li izbliza videla ovaj manastirski kompleks. Zbog atraktivnog izgleda, ovaj manastir je postao popularna izletnička destinacija. Sam manastir potiče iz XVI veka i vrlo je očuvan.

Kako leži na jugoistočnoj obali Ohridskog jezera, mogu vam reći da mi je ovde bilo najtoplije. Možda i ne toliko toplo fizički koliko toplo oko srca, jer smo se baš sa ovog mesta spuštali malo južnije ka jednom posebnom mestu…

(NASTAVIĆE SE)

 

Оставите одговор

