ODLOMAK IZ ROMANA „OPERACIJA EROS“

Kako sam sve dublje zalazila u zemlju Helena, prožimali su me mirisi grčkih sela, žetve i sena, hleba sa suvim grožđem, nadolazeće kiše, mora, struganog mesa u marinadi, sveže mente i maslina i zvuci prvih taktova buzukija. Prolazila sam pored zlatnožutih njiva na kojima su se igrala klasja kukuruza i pšenice. U daljini su se nazirali zeleni traktori rasuti po šarenim poljima punih snopova sena, koji su se ljeskali na suncu pored gustih maslinjaka. U brdskim šumama jedva su se gdegde nazirali vrhovi krovova starih seoskih kuća, koje su svedočile o tome kako se nekad živelo na ovom podneblju. Prolazila sam kroz vrlo različite predele. Svaki od njih je imao neku simboličnu kombinaciju slobode i antike, modernog i tradicionalnog, belog i plavog, i nečeg mističnog u sebi. A i naposletku, unapred sam se radovala prvom prizoru plavog Egeja nadajući se da ću barem u njemu naći zrno onih stvari koje su mi nedostajale – spokojstvo i sreću.

knjiga1

 

Оставите одговор

